96 Tips Fuerteventura

Apollo.se har skapat reseguider där du hittar inspiration och tips på boende och sevärdheter. Det är våra reseledare som tipsar om allt från stränder och sevärdheter till charmiga restauranger.

I 96 tips när du ska resa till Fuerteventura kan du läsa om:
Sol, bad och ljuvligt vita stränder.
Utflykter: unna dig själv en avkopplande sol- och baddag ombord på en katamaran med möjlighet att snorkla och utforska livet under havsytan.
Egna strövtåg: Parque Natural de las Dunas, låt dig förtjusas av denna vackra naturpark med vit Saharasandstrand.
Mat och dryck: på Fuerteventura odlas tomater som är ljuvligt goda i smaken och som bara måste avnjutas, res inte hem utan att ha provat en rumsvarm tomatsallad med olja och vitlök.
Sevärdheter: Isla de los Lobos, upplev denna Robinson Crusoe-ö som endast ligger en kvart ifrån Corralejo.
Shopping: öns största marknad hittar du i Corralejo, här kan du frossa i klockor, smycken, väskor och växter.

apollo magazine sommar 2014

91 tips Norra Thailand