Tyttö joka pakeni Auschwitzista (äänikirja)

Henkeäsalpaavan kaunis tarina rohkeudesta ja rakkaudesta Mala astuu karjajunasta helvetin syvyyksiin. SS:n tulkkina hän käyttää pian asemaansa pelastaakseen niin monta ihmishenkeä kuin mahdollista. Edward on leirin veteraani ja poliittinen vanki. Vaikka hän näyttää samalta kuin kaikki muut raidallisessa univormussaan ja pää ajeltuna, hän on vastarintaliikkeen taistelija. Ja hänellä on pakosuunnitelma. Kun he tapaavat, Auschwitzin synkkää varjoa valaisee toivon pilkahdus. Edward saa Malan uskomaan mahdottomaan. Huolimatta ympäröivistä vaaroista, loputtomista vartiotorneista, sotilaista ja valonheittimistä, lupaus on annettu - he pakenisivat yhdessä tai kuolisivat yhdessä. Palkitun bestsellerkirjailijan vaikuttava romaani perustuu tositarinaan Mala Zimetbaumista, jonka kohtalo muutti historiaa. Miljoonat ihmiset kävelivät sisään Auschwitzin porteista, mutta hän oli ensimmäinen nainen, joka pakeni. New Yorkissa asuva Ellie Midwood on palkittu kirjailija, jonka historialliset romaanit ovat yltäneet USA Today -bestsellerlistalle. Hän on natsi-Saksan historian asiantuntija ja monikielinen filosofi.

Kimitoön-Kemiönsaari, Pargas-Parainen
Blanka-kirjastot.

Alavieska, Enontekiö-Enontekis, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto-Karlö, Hyrynsalmi, Ii, Inari-Enare, Kajaani-Kajana, Kalajoki, Kemi, Kemijärvi, Keminmaa, Kempele, Kittilä, Kolari, Kuhmo, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka-Limingo, Lumijoki, Merijärvi, Muhos, Muonio, Nivala, Oulainen, Oulu-Uleåborg, Paltamo, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Pudasjärvi, Puolanka, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Pyhäntä, Raahe-Brahestad, Ranua, Reisjärvi, Ristijärvi, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sievi, Siikajoki, Siikalatva, Simo, Sodankylä, Sotkamo, Suomussalmi, Taivalkoski, Tervola, Tornio-Torneå, Tyrnävä, Utajärvi, Utsjoki, Vaala, Ylitornio-Övertorneå, Ylivieska
Pohjoisen eKirjasto.