Pako Karjalasta (äänikirja)

Ilmari Ampuja on neljävuotias lähtiessään perheensä kanssa Sortavalasta Savoon evakkoon. Perhe muuttaa väliaikaisesta kodista toiseen, ja lapsen näkökulmasta kaikki on muutenkin liikkeessä. Ilmarin havainnot tavoittavat vähitellen muuttuneen tilanteen: äidin isää ikävöivät askeleet ja sodan realiteetit. Ja kun jatkosota loppuu ja isä palaa kotiin, ei seuraakaan onnellista aikaa, vaan perhe hajoaa. Ilmari ja Tapio joutuvat sopeutumaan muutoksiin, ensin kotiseutunsa jättämiseen ja sitten vanhempiensa eroon. Herkkä ja koskettava jatkosotakuvaus aloittaa Seppo Jääskeläisen Ilmari Ampuja -trilogian. Pako Karjalasta välittää pienen pojan näkökulman riipaisevan kirkkaasti ja tempaa lukijan Ilmarin nuoruusvuosista kertovalle, vaiheikkaalle matkalle.

Pako Karjalasta

Pako Karjalasta