Pako helvetistä: kohtalona Pohjois-Korea (äänikirja)

Shokeeraava kertomus Pohjois-Koreasta, tositarina elämästä, josta oli päästävä pakoon - tai kuoltava. Masaji Ishikawa muutti 13-vuotiaana perheensä mukana Japanista Pohjois-Koreaan. Monien muiden tavoin köyhä perhe uskoi propagandaan, jonka mukaan Pohjois-Korea on maanpäällinen paratiisi, jossa kaikille riittää työtä, vaurautta ja ruokaa. Todellisuus osoittautui täysin toiseksi. Perhe sai pian huomata olojensa muuttuneen vaikeista suorastaan katastrofaalisiksi. He olivat yhteiskunnan alinta kastia, ihmisiä, joilla ei ole oikeuksia. Kirja kuvaa riipaisevasti brutaalia totalitarismia ja tyranniaa, jonka alla pohjoiskorealaiset elävät. Hallinnon ylenkatse ja päivittäinen julmuus köyhiä kansalaisia kohtaan ylittää mielikuvituksen rajat. Yksi kerrallaan Ishikawan perheenjäsenet menehtyvät uupumukseen, nälkään ja toivottomuuteen. Lopulta hänelle ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin paeta maasta henkensä kaupalla. Kirja kuvaa riipaisevasti brutaalia totalitarismia ja tyranniaa, jonka alla pohjoiskorealaiset elävät. Hallinnon ylenkatse ja päivittäinen julmuus köyhiä kansalaisia kohtaan ylittää mielikuvituksen rajat.

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Pako helvetistä : kohtalona Pohjois-Korea

Ishikawa, Masaji