Omgiven av idioter: hur man förstår dem som inte går att förstå (Sammanfattning) (äänikirja)

Detta är en oberoende och inofficiell ljudbokssammanfattning av den miljonsäljande boken Omgiven av idioter: hur man förstår dem som inte går att förstå av författaren Thomas Erikson.

Ingår i serien: Bästsäljande facklitteratur i kortformat

Boken har sålt över 3 miljoner exemplar.

Har du inte tid, ork eller möjlighet att läsa eller lyssna på hela boken? Men vill du ändå kortfattat tillgodogöra dig innehållet? Det är därför vi på Bokförlaget Upsaliensis AB valt att göra dessa miniguider på böcker som ofta blivit miljonsäljare över hela världen. Vi ger dig snabb och enkel tillgång till kraftfull kunskap från bästsäljande fackböcker. Vi presenterar en kortfattad, praktisk sammanfattning i ljudboksform. Du kan i allmänhet ta till dig det väsentliga i en viktig bok på mindre än 40 minuter. En hel ljudbok kan ofta ta 5 - 20 timmar att lyssna på.

INNEHÅLL

En bästsäljare som delar med sig av en banbrytande metod för att förstå människorna runt omkring dig och som kommer att förändra hur du interagerar med alla, från dina kollegor till din partner.

Författaren Thomas Erikson förklarar att det finns fyra beteendetyper som definierar hur vi interagerar med och uppfattar människorna omkring oss. Att förstå någons beteendemönster är nyckeln till framgångsrik kommunikation. Erikson bryter ner de fyra typerna av personligheter – de röda som är dominerande, de gula som är inspirerande, de gröna som är stabila och de blå som är analytiska – och förklarar hur man identifierar och interagerar med varje typ av person. Istället för att fastna i alltför tekniska kategoriseringar låter det enkla fyrfärgssystemet dig snabbt identifiera en vän eller kollega och justera hur du pratar och delar åsikter med dem.

Boken är full av praktisk information för att lättare kunna interagera med människor baserat på deras beteendetyp (färg), inklusive styrkor och svagheter hos dessa personligheter samt hur man ger positiv och negativ feedback till var och en av dem.

Tänk positivt | Positivt tänkande

Jansson, Rolf

Tänk positivt – Positivt tänkande

Jansson, Rolf