När livet vänder: En sann historia (äänikirja)

I tidiga tonåren råkar Linda ut för en traumatiserande händelse som sätter djupa själsliga spår och där följderna blir svårare att hantera än någon kunnat ana. I en tid när gränsen mellan barn och vuxen tar sin början, då skönhetsidealen betyder allt och varje åsikt spelar roll, kommer sjukdomen in i hennes liv. Den leder henne skoningslöst in i en personlig kris där självförakt och skam avlöser varandra och tillvaron blir en kamp mellan att återfå självkänslan eller förbli fånge i självföraktets klor. Trots alla motgångar lyckas hon uppnå sin dröm: att bli polis. Men efter ännu en traumatisk upplevelse, denna gång under tjänsteutövning, slår kroppen bakut och sjukdomsbilden förvärras.

"När livet vänder" är en sann berättelse som handlar om att våga utmana sig själv, uppnå drömmar och våga lita på sin inre styrka.

Hungrig : en bok om ätstörningar och föräldraskap

Torvalds, Sofia

Lisa – ett liv

Wiklund, Lars