Mrs Winterbottom tar ett sabbatsår (äänikirja)

Heather Winterbottom har arbetat sida vid sida med sin man i över fyrtio år, som husläkare på deras gemensamma mottagning i en idyllisk engelsk by. Men när det blivit dags att hänga upp stetoskopen för gott, upptäcker paret Winterbottom att de har helt olika bilder av hur de ska tillbringa pensionsåldern Heather drömmer om att utforska den grekiska övärlden, fly från vardagsrutinerna och omfamna ett spännande nytt äventyr. Alan drömmer om att odla sina egna grönsaker. När saker och ting ställs på sin spets vid en familjelunch, tillkännager Heather att hon har bestämt sig för att ta ett sabbatsår. Från sitt gamla liv, från sitt äktenskap från Alan. Ensam i ljuvliga Grekland ger sig Heather ut på sin alldeles egen odyssé, full av frestelser och fallgropar. Men tänk om det visar sig att hemkomsten är det största äventyret?

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.

Sista kapitlet

Brofeldt, Kim Andrea; Lundqvist, Anja; Printz, Pia