Krigarkungen. En biografi om Karl XII, del 1 (äänikirja)

Krigarkungen är Bengt Liljegrens hyllade biografi om Karl XII, nu i en uppdaterad utgåva.

Detta är den fascinerande berättelsen om den svenska stormaktstidens siste kung. Läsaren får följa Karl från barndomen, under de vilda ungdomsåren och vidare ut på slagfälten i Europa.

Med stöd av Karl XII:s rika brevväxling och andra samtida dokument ges en unik inblick i hans liv. Bilden av kungen som en omtänksam och vetenskapligt intresserad regent står i skarp kontrast till den skoningslöse fältherren.

Liksom Bengt Liljegrens tidigare böcker är Krigarkungen en spännande och välskriven levnadsteckning. En bok som skingrar dimridåerna kring den mest mytologiserade makthavaren i svensk historia.

Bengt Liljegren är författare, adjunkt och historiker. Han har haft stora framgångar med biografier om Alexander den store, Adolf Hitler, Pink Floyd och Winston Churchill.

Pink Floyd : Musiken, människorna, myterna

Pink Floyd : Musiken, människorna, myterna