Balkong med havsutsikt (äänikirja)

Nora och Viktor ser fram emot sin lyxiga bröllopsresa i Karibien. Efter allt slit med galleriet i Tällberg längtar de efter att få njuta av varandras sällskap i värmen, omgivna av turkost hav på ett kryssningsfartyg. Med på resan följer deras bästa vänner, paret Vega och Kim. Men när vännerna kort efter ombordstigningen får en fnurra på tråden påverkas även stämningen mellan de nygifta. Orosmoln hopar sig över deras kärlekssemester och Noras hemlängtan vaknar till liv.

Mer än hundra år tidigare stiger Anders ombord på ett annat fartyg. Han har för andra gången tvingats begrava ett barn och bestämmer sig för att ge familjen en bättre framtid. Han lämnar sin fru och sitt ofödda barn i Insjön och tar jobb som kolare på ett skepp som korsar Atlanten. Målet är att ta sig till Amerika och skaffa en gård så att hans älskade familj kan flytta efter. Medan varje tag med skyffeln för honom allt längre bort från dem känner han också att återseendet närmar sig. Vad han inte vet är...

Historiska media Unabridged
SWE EISBN: 9789177896609