Kunnallisen tilintarkastuksen ulkoistaminen : kuntien näkemyksiä tarkastuksesta, sen lisäarvosta ja kehittämistarpeista

Tilintarkastus on lähtökohtaisesti varmistuspalvelu. Se pyrkii varmistamaan, että annetut tiedot, joiden pohjalta organisaatioiden toimintaa johdetaan, ovat ”oikeita ja riittäviä”. Ajankohtainen keskustelu on herättänyt aiheellisen kysymyksen tilintarkastuksen todellisesta sisällöstä ja luotettavuudesta. Kunnallisen tilintarkastuksen ulkoistaminen tavoitteena oli lisätä ammattimaisuutta ja luotettavuutta tilintarkastuksessa. Tampereen yliopiston tutkijat pyrkivät tässä teoksessa selvittämään, miten kilpailun avautuminen on vaikuttanut kunnalliseen tilintarkastukseen, mitä lisäarvoa tilintarkastus tuo kunnille ja ovatko kunnat tyytyväisiä hankkimiinsa tilintarkastuspalveluihin. Kirjan voi tilata myös painettuna versiona Tampereen yliopiston kirjaston virtuaalikirjakaupassa.

Ej tillgänglig.

Sosiaali- ja terveyspalvelujen ulkoistaminen

Sutela, Marja

Urhola