Gå till huvudinnehåll
Alla bibliotek
  1. Kirjatyttö

    Majander-Reenpää, Leena
    Siltala

    Kirjankustantaja Leena Majander leikki lapsena kirjakauppiasta latomalla perheen kirjat sängylle ja komentamalla nuoremmat sisarukset asiakkaiksi. Teinityttö Leena sai isältään lah...

  2. Från världskrig till nätkrig: Hundra år som formade internet

    Lundberg, Jonathan
    Piratförlaget

    På 1920-talet beskrevs massmedierna som demokratins dödgrävare. Där spreds hat, lögner och propaganda snabbare än någonsin tidigare i historien. I detta hav av information skulle f...

  3. Skapa engagemang digitalt: Utmaningar med det digitala mötet

    Bellman, Anna
    Bookea

    Det är mycket som krävs för att du ska lyckas med dina möten, oavsett om de är fysiska, digitala eller som hybrid, men all kommunikation ställer större krav i det digitala formatet...

  4. Skapa engagemang digitalt: Så blir du en säker mötesledare

    Bellman, Anna
    Bookea

    När du vet hur du ska strukturera dina digitala möten, känner en trygghet med tekniken och hur du kan engagera andra, kommer du alltid att genomföra möten som lyckas. Många tar sig...

  5. Skapa engagemang digitalt: Engagera alla

    Bellman, Anna
    Bookea

    Det är lätt att vi utgår ifrån oss själva när vi kommunicerar med andra. Men människor är olika, har olika behov och tar till sig kommunikation på olika sätt. Utgå alltid ifrån de...

  6. Skapa engagemang digitalt: Rätt energi, budskap och framförande digitalt

    Bellman, Anna
    Bookea

    Ditt budskap och på vilket sätt du framför det digitalt är helt avgörande för hur andra tar till sig kommunikationen och om de sedan är villiga eller känner motstånd att följa med...

  7. Skapa engagemang digitalt: Kvittera - se till att du når fram

    Bellman, Anna
    Bookea

    Det är så lätt att tro att andra har uppfattat mötet precis på det sätt som du har tänkt. Men oftast har de sin egen version av vad ni kom fram till. Det är därför det så ofta blir...

  8. Skapa engagemang digitalt: Framtidens möten

    Bellman, Anna
    Bookea

    Framtidens möten och utmaningar är här. Vi kommer inte att gå tillbaka till ett liv med mestadels fysiska möten och telefonsamtal. Vi har insett fördelarna med att leva livet delvi...

  9. Konspirationsfeber

    Werne, Kent
    Ordfront förlag

    Skapades coronaviruset på uppdrag av vaccinindustrin och Bill Gates? Är viruset ett kinesiskt eller amerikanskt biovapen? Bör skulden läggas på den nya 5G-tekniken? Är pandemin ren...

  10. Nå in. Nå fram. Få igenom. Medveten kommunikation på jobbet

    Hemviken, Ami; Lundin, Inger
    Sanoma Utbildning

    Varje ögonblick på jobbet kommunicerar du. Genom ordvalet på fikarasten, hälsningsfrasen i kundmejlet, kroppshållningen vid presentationen för ledningen. Många av oss tänker inte e...

  11. Mad Women - a Herstory of Advertising

    Knight, Christina
    OLIKA

    "Christina Knight has taken it upon herself to shine a light on thegreatest advertising thinkers, from the incomparable Mary WellsLawrence to legends like Cilla Snowball and Shelly...

  12. Uppfödd på nätet – Lär känna den sociala generationen

    Gustavsson, Johannes
    Polaris Fakta

    Det här är storyn om den sociala generationen, den första generationen som är uppfödd på nätet. Hur lever de sina liv, vad värderar och ogillar de, och hur och varför skiljer de si...

  13. Vitun ruma

    Kenttä, Nelli; Norrlin, Katri
    Into Kustannus

    ”Somen takia koen itseni päivittäin iljettäväksi.” Kuinka paljon sosiaalinen media vaikuttaa ulkonäkösuhteisiimme? Miksi oma keho hävettää? Miltä näyttää uskottava ihminen? Kuka...

  14. Chilla - din guide till framtidens ledarskap

    Sanderoth Vilkas, Anna
    Sumo Publishing sound & music

    Söker du efter balans? Kanske balansen mellan arbetet å ena sidan och ”livet” å andra? Eller försöker du hitta en bra balans mellan att vara chef och att vara en medarbetare? Strun...

  15. Den tändande gnistan

    Gladwell, Malcolm
    Mondial

    Varför sker avgörande förändringar i samhället ofta plötsligt och oväntat? Vid vilken tidpunkt får en idé, en produkt eller ett socialt fenomen ett epidemiskt förlopp och slår igen...

  16. Viesti, vaikuta, vakuuta

    Nyman, Peter; Nyman, Peter
    Kauppakamari 2021 1. utgåva

    Toimittaja, viestintävalmentaja Peter Nymanin teokseen Viesti, vaikuta, vakuuta on koottu niin viestinnän teoriaa ja tutkimusta kuin anekdootteja ja lyhyitä kertomuksia Nymanin työ...

  17. Blink : den intuitiva intelligensen

    Gladwell, Malcolm
    Mondial

    Hur kommer det sig att vissa människor är begåvade beslutsfattare medan andra ständigt klantar till det? Varför följer vissa människor sina instinkter och hamnar rätt medan andra h...

  18. Inre Leendet

    Juhnestam, Jeanette
    Mindboozt Publications

    Det sägs att ett leende smittar, något som vi alla har upplevt och som forskningen bekräftar. Ett leende från andra kan få oss både gladare och lugnare och det härliga är att ett l...

  19. App, app, app - handbok för dig med barn som älskar sociala medier

    Nordström, Rickard
    Bokfabriken

    I boken App, app, app! Handbok för dig med barn som älskar sociala medier hjälper Magister Nordström alla föräldrar som gått vilse i djungeln. Sociala medier är i dag något självkl...

  20. Effektiv kommunikation & presentation

    Lindström, Stefan
    Nordic Success Publishing AB

    Stefan Lindström är en erkänd utbildningskonsult & föreläsare med gedigen kompetens. Känd för sin förmåga att fängsla folk med bara ordet som handfängsel och för sin kittlande reto...