Verkko-opettajan oppimisprosessin tarina, eli, Seilin saaren arvoitus

Oletko koskaan pohtinut omaa ammatillista kehittymistäsi juonellisesti etenevänä tarinana? Tässä kirjassa pureudutaan paljon puhuttuun verkko-opettajuuden ilmiöön juuri tarinan näkökulmasta. Ensin kuvataan toimija nimeltään verkko-opettaja. Mistä osaamisen osa-alueista hän koostuu? Seuraavaksi etsitään juonirakenteita haastateltujen kokeneiden verkko-opettajien kertomuksista. Onko heidän oppimisprosesseistaan löydettävissä yhteisiä juonenkäänteitä? Kolmanneksi pyritään liittämään mukaan toimintaympäristö ja organisaatio, jossa oppimisen tarinat toteutuvat. Miten organisaatio voisi tukea innostuneita ja aktiivisia opettajia heidän seikkailussaan kohti verkko-opettamisen ammattilaisuutta? Lopuksi kaikki todelliset löydökset vedetään yhteen kuvitellussa tarinassa Pekasta, joka päättää ryhtyä käyttämään verkkovälineitä opetuksensa tukena. Ratkaisun avaimet Seilin saaren arvoitukseen piilevät verkko-opettamisesta innostuneiden henkilöiden yhteisössä. Innostuksen tartunnan saaneet voivat tukea toisiaan ja ratkaista eteen tulevia haasteita hyödyntäen jokaisen omaa erityisosaamista. Kirjoittaja KM Karri Inkinen on toiminut erilaisissa verkko-opettamisen tehtävissä yliopisto- ja yritysmaailmassa vuosikymmenen ajan. Hän on työssään tutustunut kymmenien verkko-opettajien arkeen ja kokemustensa ohjaamana pyrkii keskittymään verkko-opettajuuden olennaisiin haasteisiin käytännön ratkaisuja hakien.

Enonkoski, Heinävesi, Hirvensalmi, Joroinen-Jorois, Juva, Mikkeli-S:t Michel, Mäntyharju, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Savonlinna-Nyslott, Varkaus
Lumme-kirjastot.

Verkko-opetus ja yliopistopedagogiikka

Verkko-opetus ammattikorkeakoulussa : katsaus pedagogisiin malleihin ja toiminnan organisointiin / Jukka Niinimäki

NIINIMÄKI, Jukka

Onnistunut verkko-opetus - tietoa, taitoa vai tuuria?

Storti, Antonella; Tulonen, Arja

Verkko-opetus menetelmänä ammatillisessa opetuksessa

Vainio, Leena

Ammatillinen opettajuus vuonna 2010 : toisen asteen ammatillisen koulutuksen opettajan työn muutokset vuoteen 2010 mennessä / Ilkka Vertanen