Metaversumi!: matkaopas johtajille, hallitustyöläisille, omistajille ja uteliaille

Matkaopas johdolle, hallitustyöläisille, omistajille ja uteliaille metaversumin, web3:n ja tekoälyn ihmeelliseen maailmaan ja uusiin mahdollisuuksiin! Metaversumin ennakoidaan kasvavan yhdeksi 2020-luvun suurimmista ilmiöistä. Sen oletetaan uivan kaikkialle ihmisten elämään, työhön, vuorovaikutukseen, yritysten liiketoimintaan ja yhteiskuntaan - aivan kuten digitalisaatio teki aiemmin. Metaversumin odotetaan mahdollistavan nykytoiminnan tehostamisen lisäksi myös aivan uusia - ja jopa mielikuvituksellisia - (liike)toimintamalleja, ansaintalogiikkoja, tuotteita, palveluita ja kokemuksia. Monet yritykset ja toimijat, teknojätit, brändit ja sijoittajat ovat ilmaisseet tulevaisuuden näkymiään, visioitaan ja tahtotilojaan metaversumin suhteen ja metaversumi-markkinoiden arvioidaan kasvavan yli 1 000 tai jopa yli 13 000 miljardiin dollariin vuoteen 2030 mennessä. Samalla ilmassa on kuitenkin valtavasti hypeä sekä risteäviä näkemyksiä ja epäselvyyttä siitä, mikä metaversumi yleensäkään on ja mitkä sen todelliset vaikutukset tulevat olemaan. Mitä liiketoimintamahdollisuuksia se avaa, ja miten kunkin yrityksen kannattaa siihen valmistautua - jos kannattaa? Tai johtaako metaversumi parempiin vai pahempiin tulevaisuuksiin? Metaversumi! - Matkaopas johtajille, hallitustyöläisille, omistajille ja uteliaille -kirja avaa metaversumia, web3:a ja tekoälyä sekä niiden laaja-alaisia vaikutuksia yhteiskuntaan, ihmisten ja yritysten arkeen, työhön, asiakkaisiin ja liiketoimintaan. Kirjan konkreettiset esimerkit, vinkit ja strategiatyökalut auttavat hahmottamaan metaversumin uusia strategia-, liiketoiminta- ja innovointimahdollisuuksia. Kirja antaa myös eväitä yritysten ja organisaatioiden jatkuvaan uudistumiseen ja kestävään menestykseen - nykyistä tehostamalla, uutta luomalla tai jopa kokonaisvaltaisella itsensä uudelleenkeksimisellä.

Kauppakamari 1. utgåva

Hankasalmi, Joutsa, Jyväskylä, Jämsä, Kannonkoski, Karstula, Keuruu, Kinnula, Kivijärvi, Konnevesi, Kuhmoinen, Kyyjärvi, Laukaa, Luhanka, Multia, Muurame, Petäjävesi, Pihtipudas, Saarijärvi, Toivakka, Uurainen, Viitasaari, Äänekoski
Keski-kirjastot.

Tekoäly - ihminen ja kone

Merilehto, Antti; Aaltonen, Mika

Mitä tapahtuu huomenna, kun tekoäly poistaa järjettömyydet?

Jääskeläinen, Atte

Mitä tapahtuu huomenna, kun tekoäly poistaa järjettömyydet?

Jääskeläinen, Atte

Palvelukseen halutaan robotti. Tekoäly ja tulevaisuuden työelämä