Maapallo puun latvassa : afrikkalaisia kirjoituksia

Miten maailma luotiin maitopisarasta? Mikä sai Kuun kyyneliin, ja kuka puhkoi tähdet taivaaseen? Entä mitä tapahtui naiselle, joka taikavoimiensa turvin matkasi maailman ääriin muuttaakseen kohtalonsa? Maapallo puun latvassa tarjoilee monipuolisen valikoiman afrikkalaista kirjallisuutta luomismyyteistä runouteen ja nykyproosaan. Mukana on myös alkujaan suullista kirjallisuutta, kuten myytit ja kongolainen Mwindo-eepos. Taustoittavat johdantotekstit opastavat lukijaa niin eepoksen hykerryttäviin seikkailuihin kuin filosofisen ja uskonnollisen runouden teemoihinkin. Kirjan tekstit lähestyvät monesta eri näkökulmasta ihmisenä olemisen perimmäisiä kysymyksiä. Niitä yhdistävät inhimillisten tunteiden kirjo, huumori ja syvällinen pohdinta. Mitä on hyvä elämä, ja kuinka kohdata kuolema? Miten tulisi suhtautua muihin ihmisiin ja eläimiin?

Gaudeamus 1. utgåva

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Itämerensuomalaisten mytologia : SKST Tiede 1388