Kuinka olla antikapitalisti 2000-luvulla

Mikä kapitalismissa on vialla ja miten voimme muuttaa sitä? Kapitalismi muuttaa maailmaa ja lisää tuottavuutta, mutta se aiheuttaa myös inhimillistä kärsimystä. Voiko kapitalismia muuttaa? Kyllä! Sosiologi Erik Olin Wright ehdottaa, että ratkaisu löytyy yhteisistä arvo-akseleista, joita ovat tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus, demokratia ja vapaus, yhteisöllisyys ja solidaarisuus. Ne tarjoavat perustan kapitalismin kritiikille ja auttavat löytämään polkuja kohti sosialistista ja demokraattista yhteiskuntaa. Tässä tyylikkäässä kirjassa Erik Olin Wright tiivistää vuosikymmenten intellektuaalisen työnsä kompaktiksi manifestiksi, joka analysoi antikapitalismin eri muotoja ja puntaroi erilaisia strategisia tapoja luoda kukoistava yhteiskunta. Kuinka olla antikapitalisti 2000-luvulla on toistaiseksi paras argumentti sosialismin puolesta. Kirja on oman ajattelun opas, joka haastaa kangistuneita näkemyksiä yhteiskunnasta. Toisenlainen maailma on täällä jo tänään. Erik Olin Wright (1947-2019) oli sosiologian professori Wisconsin-Madison yliopistossa.

Ilomantsi-Ilomants, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä, Tohmajärvi, Valtimo
Vaara-kirjastot.

Taloutta työväelle : markkinaliberalismin myyttejä murtamassa

Alaja, Antti