Kaiken loppu : Ursan julkaisuja

Tiedämme varmasti, että maailmankaikkeus syntyi, ja olemme saaneet selville alkuhetkien jälkeiset tapahtumat kohtuullisen hyvin. Mutta mikä maailmankaikkeutta odottaa tulevaisuudessa?

Teoreettiseen kosmologiaan erikoistunut astrofyysikko Katie Mack kuljettaa lukijansa viiden erilaisen maailmankaikkeuden lopun läpi: universumi voi rysähtää kasaan, kohdata lämpökuoleman, repeytyä hajalle, pompata uuteen alkuun tai tulla seuraavan viiden minuutin kuluessa nielaistuksi valonnopeudella etenevään kuolettavaan kvanttikuplaan.

Mack esittelee kosmologian, kvanttimekaniikan ja säieteorian keskeisiä ajatuksia ja kuvailee, kuinka pienet muutokset nykyisiin käsityksiimme voivat muuttaa tulevaisuudennäkymiä dramaattisesti. Teos antaa oivaltavan läpileikkauksen tämänhetkisestä kosmologisesta tutkimuksesta ja samalla omasta paikastamme maailmankaikkeudessa.

Ej tillgänglig.

Kosminen pimeys väistyy: Maailmankaikkeuden arvoituksia

Hotakainen, Markus

Kosminen pimeys väistyy : maailmankaikkeuden arvoituksia