Iskevän kiilan mukana Petroskoissa, Syvärillä ja Kannaksella : Ylivieskan patteriston jatkosota rivisotilaan kokemana

Kirja kertoo Raskaspatteristo 30:n sotataipaleesta jatkosodassa. Tämä patteristo koostui pääasiassa Alavieskan ja Ylivieskan miehistä. Kirjoittajan isä toimi patteriston esikuntapatterin puhelinryhmän johtajana. Kirjan yhtenä lähteenä onkin isän muistiinpanot jatkosodassa. Nämä antavat autenttisuutta niistä oloista, joissa miehet toimivat jatkosodan aikana. Kirjassa kerrotaan paljon myös asemasodan ajasta ja niistä harrastuksista ja tunnoista, joita miehillä oli sotatantereella. Taisteluja, joihin RsPsto 30, ns. Ylivieskan "peesto", osallistui olivat mm. Värtsilä, Säämäjärvi, Prääzä, Pyhäjärvi, Petroskoi, Suunu, Syväri, Juksova, Tuulosjoki ja Juustila. Kirjassa on lisäksi anekdootteja lähinnä 11. divisioonan eli "Iskevän kiilan" upseereista.

Books on Demand 1. utgåva

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby
Kirkes-kirjastot.

Jatkosota Stalinin kanavalla: Taistelut suomalaisin ja venäläisin silmin