Viidennen valtakunnan vieraana : raportti natsivarjoistaan irtaantuvasta uudenvärisestä Saksasta, jossa historia tekee kipeää, mutta jossa oikeus toisinajatteluun ei ole vieläkään aina itses

Viidennen valtakunnan vieraana - kirjassa ei kerrota pelkästään kansallistunnoltaan vereslihalla olevan Saksan ponnisteluista päästä irti natsiperinnöstään vaan havainnoidaan myös maan monia kysymyksiä herättävää nykytilaa, jossa kriittisiä näkökulmia torjutaan usein synkästä historiasta muistuttavilla tavoilla. Kirjassa kuvataan muun muassa keinoja, joilla yritetään hillitä liittopäivillä oppositiossa istuvan oikeistolaisen Vaihtoehto Saksalle -puolueen (AfD) kasvua. Hitlerin kuva, hakaristit ja SS-tunnukset eivät ole Saksassa ainoita kiellettyjä asioita. Lain vastaisia voivat olla myös monet asut, eleet, sanat, sävelet, kirjaimet ja numerot. Kirjassa kerrotaan myös Saksan suhteesta juutalaisiin, lisääntyneestä antisemitismistä, viimeisten natsirikollisten jäljittämisestä, Antifan kampanjasta suomalaista ravintolaa vastaan sekä uusnatsien tekemistä murhista. Pertti Rönkkö on Berliinistä käsin Saksaa ja saksalaista elämänmenoa havainnoiva suomalainen toimittaja ja tietokirjailija. Monet tuntevat hänet Ylen Pertti Rönkkö - Berliini -raporteista. Rönkön laskuissa natsi-Saksa on kolmas, jaettu Saksa neljäs ja nykyinen yhdistynyt Saksa viides valtakunta.

Books on Demand 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Suomen puolueet. Vapauden ajasta maailmantuskaan

Mickelsson, Rauli