Vi & dom : Tre berättelser om fördomar och rasism

Under läsåret 2021/2022 medverkade cirka 120 elever på skolor i Uppsala och Stockholm i projektet Kortfilmsfabriken.

Eleverna skapade egna kortfilmer om rasism. Det var ett blandat utbud av dokumentärer, spelfilmer och intervjufilmer som berörde flera olika aspekter av rasism.

I detta seriealbum har tecknaren Rebecka Helmersson omtolkat tre av filmerna till serieformat. De tre serierna heter Fast i tidenJoggen och Kebabkonflikten.

Detta seriealbum är en del av projektet Kortfilmsfabriken som drevs med stöd från Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor.

Ej tillgänglig.

De dubbla budskapen : kvinnors bildning och utbildning i Sverige under 1800- och 1900-talen

Schånberg, Ingela

Likvärdig skola