Uskollisuuden velvoite : Trumpin erottaman FBI:n johtajan muistelmat

Kun Yhdysvaltain vastavalittu presidentti Donald Trump vaati FBI:n johtajalta James Comeylta täydellistä lojaaliutta, ei tämä voinut sitä luvata. Comey ymmärsi, ettei uudella presidentillä ollut mitään käsitystä FBI:n roolista amerikkalaisessa järjestelmässä. Pitkän uran lakimiehenä, syyttäjänä ja korkeiden virkojen haltijana tehnyt Comey toimi Barack Obaman nimittämänä FBI:n johtajana vuodesta 2013 vuoteen 2017. Kirjassaan Comey paljastaa Yhdysvaltain poliittisen lähihistorian kiperimmät käänteet ja kertoo suorin sanoin, millaisen johtajan maa on Donald Trumpista saanut. Suoraselkäisen ja suorapuheisen miehen uran varrelle on mahtunut useita korkean profiilin tehtäviä. Hän on mm. toiminut liittovaltion syyttäjänä mafiaa vastaan, ollut apulaisoikeusministerinä muuttamassa George W. Bushin hallinnon kidutus- ja valvontakäytäntöjä ja johtanut FBI:n johtajana niin Hillary Clintonin sähköpostien kuin Trumpin vaalikampanjan Venäjä-kytköksien tutkintaa. Kahden vuosikymmenen kokemuksella Comey kuljettaa lukijaa vallan käytävillä ja kulissien takana. Samalla hän kertoo, mitä on hyvä johtajuus ja mitä se vallanpitäjiltä edellyttää.

Minerva Kustannus 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Uskollisuuden velvoite : Trumpin erottaman FBI:n johtajan muistelmat

Comey, James