Työhyvinvoinnin johtaminen : itsearvioinnin työkirja : 43 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista?

Itsearvioinnin työkirja 43 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia

Terveyttä, turvallisuutta ja hyvää työkykyä. Kirja kuvaa erään organisaation työhyvinvoinnin johtamisen periaatteet havainnollisina esimerkkipareina. Kukin aihe on kuvattu Euroopan laatupalkinnon arviointikohtien mukaisesti, joka auttaa yhdistämään työhyvinvoinnin edistämisen organisaation johtamiseen ja kehittämiseen.

Kun samanaikaisesti näemme sekä keskinkertaisen että hyvän suorituksen, ymmärrämme, mistä ero johtuu, ja pystymme luomaan omat ratkaisumme. Menestyvän organisaation esimerkit luovat mielikuvan aikaisempaa paremmista ratkaisuista ja antavat rohkeutta asettaa omat tavoitteet aikaisempaa korkeammalle.

Kirjan avulla organisaatiossa voidaan porukalla arvioida omia työhyvinvoinnin johtamisen periaatteita ja verrata niitä kirjan esimerkkeihin sekä tunnistaa omat kehittämistarpeet ja tavoitteet.

Kysymyksiin vastaaminen ei vaadi laatupalkintomallin tai työhyvinvoinnin hallintaan perehtyneisyyttä, vaan kukin antaa oman arvionsa mielikuvansa perusteella. Kirjan tehtävänä on kehittää tätä mielikuvaa.

Kirja, kysymykset ja itsearviointiprosessi soveltuvat organisaation kehittämistyökaluksi ja koulutusmateriaaliksi, vaikka organisaatio ei ottaisikaan Euroopan laatupalkintomallia käyttöön tai käynnistäisi erityistä työkyvinvoinnin johtamisohjelmaa.

“Omassa organisaatiossani suosittelen kirjaa ainakin työterveyshoitajille keskustelun virittämiseksi tälle aaltopituudelle. Kirja sopii hyvin työterveysasemien vastaaville lääkäreille ja hoitajille. Heidän kauttaan linjaan ja HR-funktioon.” Markku Huvinen, Outokumpu Oyj, Ylilääkäri

E-kirjan tulostaminen estetty

Ej tillgänglig.

Johdatko laadukkaasti? ISO 9004:2009 : itsearvioinnin työkirja : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista?

Tuominen, Kari

Työhyvinvoinnin johtaminen - EFQM 2013

Parvinen, Arvi

Johdatko laadukkaasti? : ISO 9004:2000 : itsearvioinnin työkirja : 28 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista?

Moisio, Jussi

Pidä asiakaslupaukset ja ole uskottava : ISO 9001:2000 : itsearvioinnin työkirja : 57 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia : mikä erottaa menestyjän keskinkertaisista?

Moisio, Jussi

Balanced scorecard -mittaristo : 35 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia : itsearvioinnin työkirja

Tuominen, Kari