Toiminnanohjausjärjestelmän hankinta C-CEI-menetelmän avulla : joustaako yritys vai järjestelmä?

Toiminnanohjausjärjestelmät ovat nykyisin modulaarisia ohjelmistopaketteja, jotka kattavat lähes kaikki yrityksen toiminnot. Ohjelmistoräätälöintejä ei enää suosita, koska niitä on hankala päivittää ja ne ovat kalliita. Yritykset valitsevat toimintaansa parhaiten sopivan ERP-järjestelmän, mutta joutuvat mahdollisesti muuttamaan toimintatapojaan hankittavan järjestelmän logiikkaa vastaavaksi. Kirja tarjoaa lukijalle C-CEI-menetelmän (Customer-Centered ERP Implementation) järjestelmähankkeen tueksi. Menetelmän tavoitteena on pienentää yrityksen riskiä valita toimintaansa sopimaton järjestelmä, ja sitouttaa henkilöstö hankkeeseen. Menetelmä sisältää kolme vaihetta: toiminto-, toimintaympäristö- ja riskianalyysin. Menetelmän tuloksena yritys saa uuden tavoiteltavan toimintamallin kuvauksen, toiminnanohjausjärjestelmän priorisoidun vaatimusmäärittelyn, toimintaympäristön kuvauksen ja kehitysehdotukset sekä lisäksi riskianalyysin. Kirja on tarkoitettu yritysjohdolle ja muille toiminnanohjausjärjestelmähankkeiden asiantuntijoille. Kirja voi tarjota myös yhteisen keskustelupohjan asiakkaan ja järjestelmätoimittajan välille. Pk-yritysten tarpeet ovat erityisen huomion kohteena.

Kirjaan kuuluu myös lisäaineistotiedostoja, jotka saa ladattua kirjassa olevan linkin avulla.

HUOM! Kirjaa voi tulostaa 10s. Kirjasta voi kopioida leikepöydälle 10 otosta.

Ej tillgänglig.

Niskalenkki strategiasta : pk-yrityksen kokonaisvaltainen johtaminen

Kauppinen, Tero J.

Verkostoaatteesta kumppanuden arkeen; Monitasoinen oppiminen pienyritysverkostossa

Toiviainen, Hanna

Hyvä hallitustyö

Erma, Juhani

Pk-yrityksen strategiatyö : menestytekijöinä tieto, luovuus ja oppiminen

Hakanen, Matti

ARGUMENTAATIO ja tulkinta;laadullisen asennetutkimuksen lähestymistapa / Kari Mikko Vesala & Teemu Rantanen (toim.)

Vesala, Kari Mikko