Tofslan och Vifslan kommer till Mumindalen

En vacker morgon anländer två gäster till Muminhuset – Tofslan och Vifslan. Med sig har de en kappsäck som innehåller något väldigt speciellt som ingen får kika på. Snart dyker också den fasansfulla Mårran upp i Muminfamiljens trädgård och säger sig ha blivit bestulen på det hemliga innehållet i väskan. Hur ska Mumintrollen kunna avgöra vem som egentligen har rätt? Och vad är det för värdefullt som döljs i kappsäcken?

Författarna Alex Haridi och Cecilia Davidsson och konstnären Maya Jönsson har tolkat Tove Janssons säregna språk och älskade bildvärld i denna berättelse, som är hämtad ur Trollkarlens hatt.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Sagor från Mumindalen : Vägen till Mumindalen, Mumintrollen och den magiska hatten, Mumintrollen på hattifnattarnas ö

Davidsson, Cecilia; Jansson, Tove; Haridi, Alex