Tiedettä valkokankaalla : enemmän kuin Frankensteinin perintö

Elokuvien tiedettä jäljittämässä! Hullut tiedemiehet, sankarilliset tutkijat ja tieteen luomat hirviöt ovat seikkailleet valkokankaalla läpi elokuvan historian. Tiedettä valkokankaalla tarkastelee elokuvallisen tieteen ihmeellistä maailmaa, varhaisimmasta Frankenstein-filmatisoinnista aina 2020-luvun ensi-iltaelokuviin. Kirjassa projektorin valokeilaan nousevat muun muassa elämäkertaelokuvat, supersankarit, ilmastonmuutos, pandemiat, dinosaurukset ja avaruusseikkailut. Laajalla näkökulmalla aihettaan tarkasteleva teos perustuu kattavaan lähdetutkimukseen sekä kirjoittajien omaan analyysiin. Kirjan viesti on, että elokuvien tiedekuva on muutakin kuin hulluja tiedemiehiä ja vääristeltyjä faktoja - enemmän kuin Frankensteinin perintöä. Tuukka Hämäläinen (s. 1987) on filosofian maisteri, kirjailija ja toimittaja. Dosentti Tero Mielonen (s. 1981) on ilmakehätutkija ja tieteen popularisoija.

Art House Oy 1. utgåva

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby