Taloyhtiön vastuunjakotaulukko - osakkaalle ja asukkaalle

Taloyhtiön vastuunjakotaulukko on Kiinteistöliitossa laadittu, perinteikäs opas osakkaan ja taloyhtiön välisestä kunnossapitovastuun jaosta. Se esittää lain mukaiset kunnossapitovastuut huoneistossa selkeästi taulukkomuodossa. Opas selvittää, miltä osin huoneiston kunnossapidosta ja korjaamisesta vastaa osakas ja miltä osin taloyhtiö. Huoneiston jokaista rakennetta, osaa ja laitetta koskeva vastuunjako selvitetään oppaassa tekstein ja piirroskuvin. Piirroskuvien värityksestä näet yhdellä vilkaisulla, kuuluuko kunnossapitovastuu osakkaalle vai yhtiölle. Opas perustuu asunto-osakeyhtiölakiin (1599/2009), ja se on tarkoitettu tietolähteeksi osakkaille ja asukkaille. Oppaan ovat laatineet yhteistyössä Suomen Kiinteistöliiton ja Kiinteistöliitto Uusimaan juridiset ja tekniset asiantuntijat.

Ej tillgänglig.

Asunto-osakeyhtiölaki : kommentaari

Asunto-osakeyhtiölaki pähkinänkuoressa

Taloyhtiön vastuunjakotaulukko