Skaffa vuxen - Fyra tankar för natten, våren 2011

Emil Jensen har släppt fem hyllade album som artist, två ljudböcker med sina mellansnack och turnerat genom hela norra Europa med sina föreställningar där hen blandar musik, lyrik och komik till en helt egen genre. Emil gjorde sin långfilmsdebut som skådespelare i Jan Troells Oscarsbidrag Maria Larssons eviga ögonblick, har gjort en hel sommarturne´ per cykel för hållbar utveckling, skriver krönikor i ETC, har sitt egna program ”Mellansnack” i Sveriges Radio och sen tidigare är Emil även europamästare i poetry slam.

Med utgångspunkt i sina uppmärksammade ”Tankar för dagen” i Sverige Radio, kastar sig Emil här med språklig akrobatik mellan samtiden och framtiden, humor och allvar, personligt och globalt och visar att det egentligen är samma sak.

Ej tillgänglig.

Egentligen skjuter ingen hare - Fyra tankar för natten, hösten 2011