Sarjamurhaajia idästä: Neuvostoliiton aika : Sarjamurhaajia idästä

Neuvostoliiton julmimmat sarjamurhaajat

Andrei T?ikatilo, Sergei Rjahovski, Sergei Golovkin, Anatoli Onoprijenko ja Vasili Kulik - ovatko he Neuvostoliiton historian pahimmat tappajat? Kirja sisältää viisi tositarinaa Neuvostoliitossa syntyneiden sarjamurhaajien elämästä, kammottavista rikoksista ja heidän uhreistaan. Samalla tarkastellaan ajan yhteiskunnallisia oloja, rikostutkijoiden toimintaa ja virheitä sekä sarjamurhaajien sairaita mielenliikkeitä.

Millaisia yhteisiä tekijöitä voidaan löytää näiden vaarallisen rikollisten elämästä ja varsinkin lapsuudesta? Mikä ajaa ihmisen tappamaan? Virallisesti Neuvostoliitossa ei ollut sarjamurhaajia, sillä monet rikossarjat yritettiin pitää kansalta salassa. Millä tavalla salailun ilmapiiri vaikutti rikostutkijoiden työhön ja miten kansa suhtautui uutisiin murhaajista?

Suomalaisvenäläinen Katariina Bröms tunnetaan suositusta Ikkunat kii -podcastista, jossa hän kertoo karmivia tositarinoita Venäjän ja Neuvostoliiton tunnetuimmista rikoksista. Häneltä on aiemmin ilmestynyt kirja Ikkunat auki itään - Rikoksia ja rangaistuksia Venäjältä (Deadline 2022).

Into Kustannus 1. utgåva

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi