Rakastan sinua ja löydän sinut joka tapauksessa : Tositarinoita elämästä

”Yli kaksikymmentä vuotta olen paennut ainoaa ihmistä, jota olen kyennyt rakastamaan, ja nyt näen, että suurin osa elämästäni on pilalla. Olen väsynyt. Valtavan väsynyt. Niin väsynyt, etten edes jaksa tunnustella, miltä minusta tuntuu. Ilman lapsiani kaikki olisi päättynyt jo ajat sitten."

Tämä on tositarina Evasta, kahden lapsen äidistä, joka on elänyt lähes kahdenkymmenen vuoden ajan Koodi 6:n suojassa. Se on tiukin mahdollinen henkilötietojen salaustaso, jonka yhteiskunta voi Norjassa tarjota ihmiselle, joka on joutunut väkivallan ja uhkailun kohteeksi. Evan kohdalla tämä tarkoittaa, että hän on saanut uuden nimen, salaisen puhelinnumeron ja osoitteen, eikä kenenkään pitäisi pystyä selvittämään hänen asuinpaikkaansa. Kaikista suojelutoimista huolimatta Eva jatkaa pakoaan ja kamppailee selviytyäkseen arjesta.

Imatra, Lappeenranta-Villmanstrand, Lemi, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Heili-kirjastot.

Rakastan sinua ja löydän sinut joka tapauksessa : Tositarinoita elämästä