Pussy Riot!: punkrukous vapauden puolesta : Pystykorva

Osa Pussy Riot -ryhmän jäsenistä esitti helmikuussa 2012 moskovalaisessa kirkossa lyhyen performanssin, jossa Neitsyt Mariaa rukoiltiin vapauttamaan Venäjä Vladimir Putinista. Tästä alkoi tuorein venäläisen -oikeuskoneiston ja hallintomallin mielivaltainen näytelmä, jota seurataan koko sivistyneessä maailmassa yhä edelleen.

Punkrukous vapauden puolesta kokoaa yhteen Pussy Riotin vangittujen jäsenten kirjeitä ystävilleen, Pussy Riotin julkilausumia ja kirjeitä mm. Venäjän ortodoksisen kirkon patriarkalle, otteita oikeuden pöytäkirjoista sekä puolustusasianajajien ja syytettyjen loppulausunnot. Asiatekstejä rytmittävät Pussy Riotin punkrunot, ja kirjan päättävät eräiden tunnettujen taiteilijoiden kannanotot ryhmän - ja taiteen vapauden - puolesta.

Like Kustannus Oy 1. utgåva
FIN EISBN: 9789520109189

Ej tillgänglig.

Pussy Riot! Punkrukous vapauden puolesta