Peto aidan takana

Kun 12-vuotias Marcus potkaisee lempijalkapallonsa koulun aidan yli, hän tietää, ettei näe sitä enää koskaan. Mitään aidan toiselle puolelle päätynyttä ei ole ikinä saatu takaisin. Mutta ilman sitä palloa Marcus ei voi pelata, ja se on katastrofi. Yllättäen koulun ruokalassa Marcus saa kutsun: häntä pyydetään liittymään Aamupalaetsiviin (APE). Porukkaan kuuluvat jo Stacey, Lise ja Asim. Kaikkien neljän vahvuuksia tarvitaan, kun salaperäiset johtolangat tempaavat heidät selvittämään, mikä aidan takana oikeasti vaanii... Helppolukuisen sarjan avausosa on vetävä yhdistelmä mysteeriä ja kouluarkea, jalkapalloa ja seikkailuun heittäytymistä kavereiden kanssa. Marcus Rashford on englantilainen ammattilaisjalkapalloilija, joka on saanut MBE-arvonimen hyväntekeväisyystyöstään vähävaraisten brittilasten hyväksi. Sarjan kirjoittamiseen häntä innoittivat omat kouluaikaiset kokemuksensa. Toisena kirjoittajana sarjassa on lastenkirjailija Alex Falase-Koya, ja hauskat kuvitukset on tehnyt Marta Kissi.

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.