Peter Rätz : 9 vuotta poliisin soluttautujana

Peter Rätz värvättiin poliisin salaiseksi agentiksi Bandidos- ja Helvetin enkelit -järjestöihin. Ennen pitkää hän oli mukana huume-, ase- ja ihmiskaupassa. Helvetin enkelien henkivartijana häntä ammuttiin jalkaan. Ruotsin poliisi oli koko ajan tietoinen tapahtumista, ja Rätzin avulla langetettiin yli sata tuomiota. Vuonna 2004 hänen kaksoisroolinsa kuitenkin paljastui, ja Peter Rätzistä tuli "elävä kuollut". Hän ei voi enää koskaan palata kotimaahansa Ruotsiin, vaan on maanpaossa tekaistulla identiteetillä jossain päin maailmaa. Palkittu toimittaja Dick Sundevall tutkii poliisien peitetoimintaa, joka on suosittu tehokas ja edullinen tutkimusmenetelmä. Mutta sen hinta on korkea niin soluttautujalle kuin myös tapahtumissa mukana oleville sivullisille. Soluttautuja on joka päivä hengenvaarassa, vaikka poliisin tehtävä on päinvastainen - maan kansalaisten suojeleminen.

Lind & Co AB 1. utgåva

Ej tillgänglig.