Pelargonian pitkä varjo: Kari Kuuvan elämä

Kari Kuuva (1946-2018) oli 1960-luvun nuorison suosikkilaulaja ja menestynyt lauluntekijä, jonka elämästä ei puuttunut dramatiikkaa. Vitsillä varttitunnissa kirjoitettu Tango pelargonia nosti 18-vuotiaan Elvis-fanin listojen kärkeen. Tanssilavoilla Kuuvalle selvisi, ettei tango ollut Suomessa leikin asia.

Värikkäästi eläneen lauluntekijän kynästä syntyi hittejä sekä itselle että muille. Daa-da daa-da, Pienen pojan haaveet ja monet muut Kuuvan kirjoittamat ikivihreät soivat edelleen. Lauluntekijää muistelevat kirjassa kymmenet ystävät ja musiikkialan yhteistyökumppanit. Kuuvan omat ajatukset urastaan ja elämästään kulkevat mukana vanhojen haastattelujen avulla.

Books on Demand 1. utgåva

Enonkoski, Heinävesi, Hirvensalmi, Joroinen-Jorois, Juva, Mikkeli-S:t Michel, Mäntyharju, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Savonlinna-Nyslott, Varkaus
Lumme-kirjastot.

Olli Ahvenlahti, piano