Oman muutoksen johtaminen : visio, usko, innostus ja toiminta : itsearvioinnin työkirja

Visio, usko, innostus ja toiminta Itsearvioinnin työkirja

Organisaation toimintaa on jatkuvasti kehitettävä. Organisaatio kehittyy kuitenkin vasta silloin kun me itse muutumme ja ammattitaitomme kehittyy.

Organisaation kehitystavoitteet toteutuvat vain silloin, kun omat kehitystavoitteemme toteutuvat, kunhan ne ovat yhdensuuntaiset organisaation kehitystavoitteiden kanssa.

Kirja esittelee kahta esimiestä, Simoa ja Villeä. He ovat kumpikin arvostettuja ja alansa osaavia. Heillä tuntuu kuitenkin olevan erilainen tapa, miten he suhtautuvat asioihin ja miten he toimivat. Kumpikin on pärjännyt työpaikassaan, mutta voit itse arvioida, kumpi on enemmän yritykselleen ja itselleen hyödyksi.

Kirja ei pyri opettamaan, mikä on oikein ja mikä on väärin. Onnistua ja epäonnistua voi monella eri tavalla. Simon ja Villen esimerkit kertovat kahden eri toimintatavan eroista, ja voit niiden avulla arvioida omia toimintatapojasi ja asettaa omat itsellesi sopivat tavat ja tavoitteet.

Kun samanaikaisesti näemme kaksi aivan erilaista suoritusta, ymmärrämme, mistä ero johtuu, ja pystymme luomaan omat ratkaisumme.

Menestyvän toiminnan esimerkit luovat mielikuvan aikaisempaa paremmista ratkaisuista ja antavat rohkeutta asettaa omat tavoitteet aikaisempaa korkeammalle.

"Voin suositella kirjaa kaikille, jotka uskovat siihen, että organisaation kehittymiseen tarvitaan organisaation tavoitteiden ja sitä tukevan johtamisen lisäksi jokaisen henkilön omaa aktiivisuutta. Jokaisella on vastuu omasta kehittymisestään. Kukaan esimies ei voi tehdä sitä yksin. Sanoisin, että hyvä kirja!" Päivi Leskinen, Päivi Leskinen, henkilöstöjohtaja, ABB Oy Service

E-kirjan tulostaminen estetty

Ej tillgänglig.

Asiakassuhteiden hallinta ja kehittäminen pähkinässä : EFQM 5e

Tuominen, Kari

Strategia 2013 : itsearvioinnin työkirja : 50 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista?

Tuominen, Kari

Johdatko laadukkaasti? : ISO 9004:2000 : itsearvioinnin työkirja : 28 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista?

Moisio, Jussi

Oppimisen ja kehittymisen johtaminen : näin sovellan IIP-standardia : itsearvioinnin työkirja : 40 hyvää kysymystä ja satoja vastauksia

Tuominen, Kari

Pidä asiakaslupaukset ja ole uskottava : ISO 9001:2000 : itsearvioinnin työkirja : 57 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia : mikä erottaa menestyjän keskinkertaisista?

Moisio, Jussi