Gå till huvudinnehåll
Alla bibliotek

Närområdesstudier och utomhuspedagogik i samhällskunskapsundervisningen: På vilka sätt kan lokalsamhället användas för årskurs fyra till sex?

Boken handlar om hur vi i skolan kan använda närområdet, utomhuspedagogiken och lokalsamhället för att skapa variation i vår undervisning.

Boken presenterar resultatet av en undersökning som ger många intressanta infallsvinklar på hur lärare med framgång kan övervinna hindren att komma ut ur klassrummen.

En av slutsatserna i boken är att denna variation av undervisningens former gör stor nytta för de flesta elever.

I den bästa av världar ska vi lärare ge våra elever både kunskaper och minnen för livet.

Om vi alla kan hitta ett nytt sätt att undervisa så har denna boken uppfyllt sitt syfte.

Fås med följande bibliotekskort

Ej tillgänglig.

Du kan också vara intresserad av dessa...

Lära för livet; Nonviolent Communication i skolan, för bättre resultat, färre konflikter och fördjupade relationer

Rosenberg, Marshall B.

Likvärdig skola

Andersson, Widar

De dubbla budskapen : kvinnors bildning och utbildning i Sverige under 1800- och 1900-talen

Schånberg, Ingela

Skurkskolan

Beer, Emil; Adolphson, Joel; Beer, Victor

Hjälp ditt barn med svenska: genom hela grundskolan och gymnasiet

Lind, Camilla; Rahm, Jessica