Muuttuva sukupuoli : seksuaalisuuden, luokan ja värin politiikkaa

Kulttuurimme on kyllästetty normeilla ja eriarvoisuudella – puhutaanpa sitten sukupuolesta, seksuaalisuudesta, ihonväristä, iästä tai yhteiskuntaluokasta. Yhdenvertaisuuden kysymyksiä pohdittaessa nämä kaikki erot ihmisten välillä on otettava huomioon. Muuttuva sukupuoli tutkii ja tuo esiin etenkin kahta ”näkymätöntä” asiaa, heteroseksuaalisuutta ja ”valkoista” ihonväriä. Se selvittää rasismia ja sukupuolioletuksia sekä pohtii outouksien ja erilaisuuksien kohtaamista. Miten sukupuolia rakennetaan? Millaisista tekijöistä 2000-luvun suomalaisuus koostuu? Entä miten nämä monenlaiset erot ja esitykset risteävät keskenään ja vaikuttavat meissä toisiinsa?

Ej tillgänglig.

Käsikirja sukupuoleen

Saresma, Tuija; Rossi, Leena-Maija; Juvonen, Tuula

Muuttuva sukupuoli: Seksuaalisuuden, luokan ja värin politiikkaa