Mitäs me länsimaalaiset! : Suomi ja lännen käsite

Miten suomalaisissa koulukirjoissa lapsiimme juurrutetaan usko siihen, että on olemassa länsi, joka on vapaa, demokraattinen, sekulaari, rationaalinen ja itsekriittinen? Mitä yhteistä on antiikin Kreikalla ja Natolla? Entä miten Kalevala, Sibelius ja vuoden 1934 Miss Eurooppa Ester Toivonen liittyvät toisiinsa? Lännestä puhuminen on ajankohtaista. Se on läsnä Ukrainan konfliktissa ja Charlie Hebdo -lehden pilapiirtäjien murhiin liittyvässä sananvapauskeskustelussa. Mitäs me länsimaalaiset! -kirja vastaa syviin kysymyksiin suomalaisesta identiteetistä ja maailmanpolitiikasta. Teoksessa osoitetaan pelottavalla ja joskus hauskallakin tavalla se, miten lännen käsitteen käyttäminen vaikuttaa ympäröivän maailman hahmottamiseen.

Into Kustannus 1. utgåva

Hankasalmi, Joutsa, Jyväskylä, Jämsä, Kannonkoski, Karstula, Keuruu, Kinnula, Kivijärvi, Konnevesi, Kuhmoinen, Kyyjärvi, Laukaa, Luhanka, Multia, Muurame, Petäjävesi, Pihtipudas, Saarijärvi, Toivakka, Uurainen, Viitasaari, Äänekoski
Keski-kirjastot.

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi