Mieskysymys miesliike, -työ, -tutkimus ja tasa-arvopolitiikka

Mieskysymys esittelee ensimmäisen kerran koko suomalaisen mieskentän.

Kirjan ensimmäisessä osassa pohditaan miesten ja tasa-arvon välistä suhdetta ja sen haasteita tasa-arvopolitiikalle. Toisessa osassa suomalaisen miesliikkeen edustajat kertovat miesliikkeestä 2010-luvulla, ja mitä miehet vaativat. Kolmas osa esittelee miesten ja poikien parissa tehtävää laajaa kolmannen sektorin työtä, ja tuo hyvin esiin miesten kokemat psykososiaaliset ongelmat. Työ yltää pojista maahanmuuttajamiehiin, isyydestä väkivaltaan. Kirja syventyy myös 2000-luvun suomalaiseen mies- ja maskuliinisuustutkimukseen: mitä on tehty ja mitkä ovat tulevaisuuden haasteet.

Kirja sopii oppikirjaksi ja kaikille, jotka ovat kiinnostuneet miehistä ja tasa-arvosta sekä tasa-arvopolitiikan murroksesta 2010-luvulla. Kirja avaa ainutlaatuisen näkymän suomalaiseen mieskenttään. Kirjan voi tilata myös painettuna versiona Tampereen yliopiston kirjaston virtuaalikirjakaupassa.

Hausjärvi, Hyvinkää-Hyvinge, Loppi, Nurmijärvi, Riihimäki
Ratamo-kirjastot.

Ilomantsi-Ilomants, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä, Tohmajärvi, Valtimo
Vaara-kirjastot.