Matkalla kadonneessa maailmassa: Neuvostoliiton perillisten jäljillä

Herättelevä tietokirja johdattaa syvälle kommunismin raunioihin ja Venäjän varjossa kasvaneisiin maihin.

Neuvostoliiton romahdus 1990-luvun alussa jätti jälkeensä maita, jotka muodostivat alkusokin jälkeen omat versionsa demokratiasta. Miten ne onnistuivat ja mitä niille kuuluu nykyään?

Mukaansatempaavassa teoksessa toimittaja Outi Salovaara tapaa Krimillä Venäjän alistamia tataareita, kulkee Turkmenistanin diktatuurin tyhjyyttään kaikuvissa luksuskortteleissa, kurkistaa abhasialaiseen apinainstituuttiin ja kastautuu Kazakstanissa kuivuvaan Araljärveen.

Kirja avaa huikaisevan näköalan entisen Neuvostoliiton raunioilta versoneisiin valtioihin, joita epävakaa suurvalta edelleen varjostaa.

Otava 1. utgåva

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Enonkoski, Heinävesi, Hirvensalmi, Joroinen-Jorois, Juva, Mikkeli-S:t Michel, Mäntyharju, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Savonlinna-Nyslott, Varkaus
Lumme-kirjastot.

Kiinan kansantasavallan historia

Paltemaa, Lauri; Vuori, Juha A.

Vallankumouksen Venäjä 1891-1991

Figes, Orlando; Häkli, Simo

Moskovan mies vakoilun verkossa : amerikansuomalaisen Gus Hallin erikoinen elämä

Savonen, Tuomas; Tukiainen, Tommi