Gå till huvudinnehåll
Alla bibliotek

Maailman paras koulu?

Kympin tytöt ja seiskan pojat - luonnonlakiko?

Kouluissa pitäisi ymmärtää temperamentin tuottamia eroja oppimistyyleissä eikä arvioida oppilasta hänen synnynnäisten temperamenttipiirteidensä perusteella.

Miksei koulumenestys korreloi työuran kanssa? Miksi pisamenestyjä tuottaa niin paljon koulupudokkaita? Nykyisin kouluissa yritetään ottaa huomioon lasten yksilöllisyys, mutta vaillinaisen tiedon takia siinä ei ole onnistuttu parhaalla mahdollisella tavalla. Sen sijaan että ymmärrettäisiin lasten olevan oikeasti yksilöitä omine erilaisine oppimistyyleineen, heitä palkitaan ja rangaistaan temperamenttipiirteiden perusteella. Samoja temperamenttipiirteitä vieläpä arvostetaan eri tavalla tyttöjen ja poikien kohdalla. Mitä pitäisi tehdä, että lapset saisivat opetuksesta parhaan mahdollisen hyödyn ja että koulu olisi reilu paikka?

Psykologian professori Liisa Keltikangas-Järvinen on temperamenttitutkimuksen uranuurtaja ja arvostettu tietokirjailija. Filosofian tohtori Sari Mullola kirjoitti väitöskirjansa aiheesta temperamentti ja oppilasarviointi.

WSOY 1. utgåva
FIN EISBN: 9789510405826

Fås med följande bibliotekskort

Ej tillgänglig.

Du kan också vara intresserad av dessa...

Maailman paras koulu?

Keltikangas-Järvinen, Liisa; Mullola, Sari

Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot

Keltikangas-Järvinen, Liisa; Ylisuvanto, Elina

Ujot ja introvertit

Keltikangas-Järvinen, Liisa

Ujot ja introvertit

Keltikangas-Järvinen, Liisa; Ylisuvanto, Elina

Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot

Keltikangas-Järvinen, Liisa