Leijonien talvi

Kaksiosaisen sukusaagan päätösosa vie lukijan vertaansa vailla olevaan aikakauteen ja maailmaan Floriot ovat saavuttaneet tavoitteena: he hallitsevat Sisiliaa omistaen palatseja, tehtaita, laivoja, tonnikala-aluksia, silkkiä ja koruja. Koko Palermo kunnioittaa ja pelkää heitä. Nuori ja rohkea Ignazio pitää Casa Florion lankoja käsissään, mikä vie hänet pois Sisiliasta Roomaan ja poliittisten juonittelujen maailmaan, kohti Eurooppaa, sen hoveja ja Välimeren herruutta. Kaikki hänen suunnitelmansa onnistuvat, mutta hän maksaa niistä kovan hinnan. Ignazziddu, Ignazion poika, perii kaiken hieman yli kaksikymppisenä ja pyrkii seuraamaan esi-isiensä jalanjälkiä. Pian hän kuitenkin huomaa, että pelkkä Florion suvun nimi ja veri eivät riitä menestykseen - tarvitaan jotain, mitä hänen isoisällään ja isällään oli, mutta puuttuu häneltä. Miesten rinnalla myötäelävät Ignazion vaimo Giovanna - kova ja hauras kuin kristalli - ja Ignazziddun vaimo Franca - Euroopan kaunein nainen - jonka yltäkylläinen elämä musertuu julmien kohtaloniskujen alla. Stefania Auci sukeltaa Florion perheen loistokkaaseen ja traagiseen historiaan, joka vuosikymmenien ajan sai Sisilian sydämen sykkimään omaan tahtiinsa. Leijonien talvi on Sisilian legendaarisimman ja kuuluisimman suvun sukusaagan päätösosa, ja se on ollut todellinen kirjallisuuden ilmiö. Kirja voitti arvostetun Bancarella-palkinnon vuonna 2022 ja oli Italian myydyin kirja vuonna 2021. Kirjojen pohjalta on tehty kansainvälinen tv-sarja.

Alavieska, Enontekiö-Enontekis, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto-Karlö, Hyrynsalmi, Ii, Inari-Enare, Kajaani-Kajana, Kalajoki, Kemi, Kemijärvi, Keminmaa, Kempele, Kittilä, Kolari, Kuhmo, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka-Limingo, Lumijoki, Merijärvi, Muhos, Muonio, Nivala, Oulainen, Oulu-Uleåborg, Paltamo, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Pudasjärvi, Puolanka, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Pyhäntä, Raahe-Brahestad, Ranua, Reisjärvi, Ristijärvi, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sievi, Siikajoki, Siikalatva, Simo, Sodankylä, Sotkamo, Suomussalmi, Taivalkoski, Tervola, Tornio-Torneå, Tyrnävä, Utajärvi, Utsjoki, Vaala, Ylitornio-Övertorneå, Ylivieska
Pohjoisen eKirjasto.

Sisilian leijonat