Kuinka kieltä opitaan : opas vieraan kielen opettajalle ja opiskelijalle

Kuinka kieltä opitaan on kattava tietopaketti kielenopettajaksi aikoville, opettajana toimiville sekä kaikille kielenoppimisesta kiinnostuneille. Se pohjautuu alan viimeisimpään tutkimukseen ja johdattaa vieraan kielen oppimisen ja opettamisen perusasioihin niin teorian kuin käytännönkin näkökulmasta. Teoksessa käsitellään kielitaidon olemusta, yksilöiden välisiä eroja kielenoppimisessa, kieliopin opetuksen haasteita, sanaston roolia vieraan kielen taidossa, suomalaisten ääntämisvaikeuksia ja kielitaidon arviointia. Se sopii mainiosti tenttikirjaksi, lukemistoksi opettajien täydennyskoulutukseen ja yleiseksi käsikirjaksi. Kirjoittajat ovat kokeneita vieraan kielen oppimisen ja opettamisen tutkijoita ja opettajankouluttajia.

Ej tillgänglig.

Tunne kieli (pdf) : matka maailman kieliin ja kielitietoisuuteen

Honko, Mari; Mustonen, Sanna; Markkanen, Miina

Lapsen kielenkehitys - Vuorovaikutuksen, leikin ja luovuuden merkitys