Käytännön sukupolvenvaihdos – yritysrakenteet ja verotus : KHTpro

Yrityksen sukupolvenvaihdos on monitahoinen prosessi, jossa onnistuminen edellyttää perusteellista suunnittelua. Erityistä huomiota joudutaan kiinnittämään juridisiin ja verotuksellisiin kysymyksiin, joissa erehtyminen saattaa aiheuttaa merkittävää taloudellista vahinkoa.

Käytännön sukupolvenvaihdos -kirja on tarkoitettu käytännön apuvälineeksi yrityksen luovuttamisprosessiin. Kirjassa käydään yksityiskohtaisesti läpi erilaiset yritysrakenteen järjestelyt ja veroseuraamukset luovuttajan, luovutuksensaajan sekä omistajaa vaihtavan yrityksen näkökulmista.

Tässä uudistetussa painoksessa on seurattu perintö- ja lahjaverolain, tuloverolainsäädännön ja yhtiöoikeuden sukupolvenvaihdoksiin vaikuttavia muutoksia ja muutosehdotuksia vuoden 2011 loppuun saakka.

ST-Akatemia Oy 2. utgåva

Ej tillgänglig.

Yritystoiminnan lopettaminen ja sukupolvenvaihdos

Lakari, Torsti

Yritystoiminnan lopettaminen ja sukupolvenvaihdos

Lakari, Torsti

Maksukykyyn suhteutettu verotus - oikeudenmukaisempi yhteiskunta - miksi.

Palosuo, Yrjö A.; Hicks, Malcolm

Varojen jakaminen ja verotus osakeyhtiössä

Kotiranta, Kare

Yritystoiminnan verotus