Jallu : jaloviinan ja paloviinan historia

Jaloviina – leikattu konjakki – on ainutlaatuinen juoma maailmassa. Suomalaisille jaloviina on koko kansan konjakkia, legendaarinen juoma, jonka kulttimaine on kulkenut sotarintamilta kirjallisuuteen ja rock-konserttien takahuoneista laululyriikkaan. Jallusta on tullut osa maamme kulttuurihistoriaa. Jallu - Jaloviinan ja paloviinan historia on asian vaatimalla vakavuudella kirjoitettu kirja juomasta, jota tarjottiin mm. jatkosodan rintamamiehille Mannerheimin 75-vuotispäivän kunniaksi kesällä 1942. Jaloviinalla oli kuitenkin esikuvansa jo ennen kuin sitä alettiin valmistaa vuonna 1932. Kirja esittelee Jaloviinan ja paloviinan historiaa 1800-luvulta tähän päivään saakka. Runsaasti kuvitettu, arkistolähteisiin, haastatteluihin ja tutkimuskirjallisuuteen perustuva teos on kattava tietopaketti, jollaista ei Suomessa ole aiemmin julkaistu.

Minerva Kustannus 1. utgåva

Ej tillgänglig.