Innovaatiopolitiikka - kenen hyväksi, keiden ehdoilla?

Millaisia haasteita ja mahdollisuuksia syntyy, kun kapea-alaisesta teknologiapolitiikasta siirrytään laaja-alaisempaan näkemykseen innovaatiotoiminnasta sekä sen edellyttämästä politiikasta? Mitä innovaatiopolitiikka voi tulevaisuudessa olla ja mitkä yhteiskunnalliset tekijät tulevat tärkeiksi innovaatioita kehitettäessä. Teos valaisee innovaatiotoiminnan ja -politiikan ehtoja ja mahdollisuuksia. Se osoittaa, että teknologian kehittäminen on entistä enemmän yhteiskunnallista toimintaa. Teknologisten innovaatioiden rinnalla tarvitaan myös sosiaalisia innovaatioita. Teos on tarkoitettu innovaatiopolitiikasta ja innovaatiotoiminnan ehdoista kiinnostuneille politiikan tekijöille, kansalaisille ja kuluttajille sekä innovaatioiden edistäjille yrityksissä ja julkisessa hallinnossa. Teos soveltuu myös yliopistojen ja korkeakoulujen oppimateriaaliksi. Kirjaa tai sen osia ei voi tulostaa.

Gaudeamus 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Julkinen toiminta - julkinen politiikka

Tarkastus ja arviointi julkisen ja yksityisen rajapinnassa