Gå till huvudinnehåll
Alla bibliotek

Hjärterum (lättläst)

/LÄTTLÄST/

Kouplans liv har blivit bättre. Han har fått uppehållstillstånd i Sverige. Han har bostad och gör praktik. Men Kouplan är inte lycklig. Han tänker på sin familj varje dag. Var är hans bror, Nima? Lever han? Var är deras mamma och pappa?

För att leta spår går Kouplan till Azads grill där många papperslösa arbetar. Kouplan jobbade själv där, för många år sedan.

- Jag vågar inte prata, säger en av arbetarna. En av oss har blivit mördad och vi kan inte gå till polisen.

Men Kouplan vägrar vara rädd igen. Han ska hitta sin bror och ge rättvisa åt den mördade arbetaren. Nu ska sanningen fram.

Hjärterum är en lättläst bearbetning av Sara Lövestams bok Finns det hjärterum. Boken är den fjärde och sista delen i serien om detektiven Kouplan. 

Lättlästnivå: 3 - Lätt

Fås med följande bibliotekskort

Ej tillgänglig.

Du kan också vara intresserad av dessa...

Maktspelarna - Min turné med den svenska överklassen

Ericson, Bengt

En shtetl I Stockholm

Hermele, Kenneth

Bära och brista - Andra Monikabok

Lövestam, Sara

Bära och brista - Andra Monikabok

Lövestam, Sara

Mammuten, eller Jörn Donners efterlämnade handlingar. Första delen : om illamåendets historia i Finland

Donner, Jörn