Enkla och roliga fakta om rymden

Hur ser det ut på Jupiter? På vilken planet regnar det diamanter? Hur är det att vara astronaut på en rymdfärja? Följ med på en förunderlig resa genom vårt solsystem och lär dig massor av coola saker om rymden! I den här boken hittar du spännande fakta om alla planeterna i vårt solsystem och om jorden där vi bor. Läs om vår egen stjärna solen, om månen och den första månlandningen, om kometer, stjärnfall, stjärnbilder och mycket mer.

Enkla och roliga faktaär en ny faktabokserie från Rabén & Sjögren. Lekfulla böcker om barnens favoritämnen med många färgglada bilder och lagom mycket text på helt rätt nivå. Perfekt för nyfikna och faktasugna barn från förskoleåldern och uppåt.

Julia Wiberg är barnens favorit med sin populära programserieDjur med Juliapå SVT Barn och sina tidigare barnböckerKul i skogen,Världens coolaste djur enligt JuliaochStora roliga skogsboken. De fantasifulla och vackra bilderna är skapade av den populära illustratören Ingrid Flygare.

Ej tillgänglig.

Världens coolaste djur enligt Julia

Wiberg, Julia

Alla döda små djur