Den bibliska läran: En sammanfattning av den evangelisk-lutherska kyrkans tro och bekännelse

Vad lär Bibeln i olika trosfrågor? Dagens människor har alla möjliga tankar om religion och filosofi och vi kan vara tacksamma över att vi lever i ett samhälle, där var och en får fundera över sin egen väg i livet. Boken presenterar vad Bibeln själv lär om Gud, Treenigheten, skapelsen, lagen, synden, Jesus Kristus, rättfärdiggörelsen, Anden, helgelsen, bönen, kyrkan, ämbetet, sakramenten, utkorelsen och de yttersta tingen. Här visas också att den evangelisk-lutherska kyrkans tro och bekännelse stämmer överens med den bibliska läran. Utgångspunkten är att all kristen tro och lära måste bygga på Bibelns egna ord.

Ej tillgänglig.

Det bibliska ämbetet: Vad Bibeln och den evangelisk-lutherska kyrkan lär om prästämbetet

Rydh, Sten

Alla de som brann