Kasvoista kasvoihin

Ajasta aikaan -trilogian kolmannessa osassa pohditaan Suomea 1960- ja 2010-luvulla. Mikä on muuttunut? Nuoren Simo Peltosen perhe hajoaa 1960-luvun Helsingissä, ja hänet lähetetään poikakotiin Itä-Suomeen. Väkivallalla ylläpidetty kuri saa Simon karkaamaan, mutta mihin hän voisi mennä, kun entisestä ei ole enää mitään jäljellä? 2014 kirkkoherra Kai Kaskivuorelle paljastuu, että hänen vaimonsa on elänyt kaksoiselämää. Kaskivuori joutuu kyseenalaistamaan koko avioliittonsa, ja syvälle haudattu menneisyys nousee jälleen eloon. Onko mikään ollut totta, ja mitä olisi voinut tai pitänyt tehdä toisin? Vavahduttavan trilogian päätösosa tuo Kaskivuorten tarinan 2010-luvulle, johdattaen lukijan pohtimaan suomalaisen kansanluonteen syntyä.

Saga Egmont 1. utgåva

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby