Uljas Musta : erään hevosen omaelämäkerta (ljudbok)

Maailman tunnetuin ja rakastetuin hevoskirja Englantilaisella maaseudulla syntyy varsa, joka saa nimekseen Uljas Musta. Vaiheikas elämä kuljettaa sen omistajalta toiselle, raskaisiin töihin ja koviin oloihin, mutta hyväsydämisen hevosen matkassa kulkee aina myös iloa, toivoa - ja hevoskumppaneita. Vuonna 1877 ilmestynyttä kirjaa on pidetty nuorille suunnattujen hevoskirjojen edelläkävijänä. Se oli ensimmäisiä kirjoja, jotka kuvasivat tapahtumia eläimen näkökulmasta. Kirjan viesti on ajaton: eläimiä pitää kohdella kunnioittavasti ja ystävällisesti. Teos julkaistaan Nana Sirosen uutena, lyhentämättömänä suomennoksena. Kannen kauniit kuvitukset on tehnyt Mia Minerva. Anna Sewell (1820-1878) oli englantilainen kirjailija. Uljas Musta jäi hänen ainoaksi teoksekseen, mutta hän ehti nähdä sen välittömän menestyksen.

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby
Kirkes-kirjastot.

Liisan seikkailut Ihmemaassa : Hertan klassikot

Carroll, Lewis; Sironen, Nana

Liisan seikkailut Ihmemaassa : Hertan klassikot

Carroll, Lewis; Sironen, Nana; Laitinen, Aku

Iso-Britannia

Pekonen, Pauliina

Maagisten eläinten koulu. 3, Valot pois!

Auer, Margit; Dulleck, Nina; Syvänperä, Tuula

Uimaan!