Mumien som inte kunde sova / Lättläst (ljudbok)

Detta är en lättläst bok från LL-förlaget!

Kleo älskar Egyptens historia. Hon är en tuff tjej som vågar vara annorlunda. Det retar hårspraysmiffot Nettan. Under ett studiebesök på Medelhavsmuseet låser Nettan in Kleo i mumiekammaren. Där i mörkret händer det oväntade: mumien vaknar. Han är mördad, rädd och olyckligt kär. Tillsammans med mumien åker Kleo tillbaka i tiden till det antika Egypten, där mumien försöker lösa mordet på sig själv. På vägen jagas de av hungriga schakaler, de träffar balsamerare i De Dödas Stad och får oväntad hjälp av den mystiske vetenskapsmannen Tidens Son.

Mumien som inte kunde sova utspelar sig i en svunnen tid med mumier, magi och mordgåtor. Den är skriven av Jesper Tillberg och illustrerad av Peter Bergting. Mumien som inte kunde sova har även gått som följetong i Sveriges Radio.

Ej tillgänglig.

Dani dömer straff